Het startschot voor elektrisch rijden: Tesla model 3 - nú 47.800 EUR

Tesla Model 3 Standard Range

Afgelopen vrijdag is het moment aangebroken waar ik op heb zitten wachten. De Tesla Model 3 Standard Range Plus is beschikbaar gekomen met een prijskaartje van 47.800 EUR en een reële actieradius van 370 km. En wordt hiermee gebombardeerd tot de beste elektrische auto in zijn categorie (door mij ;-).

Hij verslaat hiermee de lievelingen Hyundai KONA en Kia E-Niro. Die ook een ruime actieradius hebben. Ondanks dat deze modellen starten met lager geprijsde instappers, worden vaak de versies uitgeleverd die ook boven de 45.000 uitkomen. En duurt de uitlevering maar liefst 12 maanden en zal deze Model 3 gewoon dit jaar worden geleverd.

Waarom is Tesla model 3 de beste elektrische auto?

Je kan een fatsoenlijke 370 km rijden op 1 accu. Kom je op een dag niet uit met deze aantal kilometers, dan stop je bij het Tesla Supercharger netwerk. Daar laad je met een snelheid 560 km per uur op (120 kw per uur). Geen enkele andere auto kan zo snel laden als de model 3, ook niet de Tesla S en X. Je doet dit tegen een tarief dat je nergens anders aan een laadpaal krijgt nl. 0,25 cent.

De autopilot software die Tesla heeft is het beste wat de markt nu biedt en men loopt jaren voor op andere automerken. Autopilot wordt standaard meegeleverd.

Op vakantie met de auto? Dan is Tesla bij uitstek het automerk dat jou moeiteloos door Europa loodst dmv het enorme Supercharger netwerk. Zelfs tot voorbij het zuidelijke Malaga, Spanje.

Nú is het echt tijd voor een besluit

Ik schreef al eerder dat elektrisch rijden financieel nooit meer zo aantrekkelijk wordt dan nu. En met deze versie van de Model 3, is het tijd voor jou om echt de knoop door te hakken. Het is de beste auto tegen de beste voorwaarden.

  • De 4% bijtelling geldt alleen dit en volgend jaar nog, daarna gaat hij omhoog.

  • De Milieu Investerings Aftrek (MIA) voor ondernemers is nog steeds van toepassing en is december 2018 met 9% verlaagd. Deze extra aftrek kan volgend jaar dus weer verder verlaagd worden.

De gunstige voorwaarden voor ondernemers worden met het jaar minder. Zelfs wanneer je economische afschrijving van je huidige auto nog niet hebt bereikt, is het interessant elektrisch rijden te onderzoeken.

Zonder risico overstappen op elektrisch

Ik snap heel goed dat het een grote stap is, misschien zie je beren op de weg, voel je een drempel. En daar is de Elektrisch Rijden Coach nu voor. Ik wil je zó graag ook de voordelen laten ervaren van elektrisch, dat ik je op alle aspecten van het overstappen informeer, voorreken en ontzorg. Ik geef je alle inzichten om een beslissing te kunnen maken. Ja, daar vraag ik een fee voor, maar die verdien je direct terug.

Elektrisch rijden uitgelegd

Jij kan ook het soort ondernemer zijn, dat het zelf wel uitzoekt en overstapt. Dan zou ik je ook graag helpen bij het zo moeiteloos mogelijk instappen in een elektrisch auto. Een elektrische auto is niet moeilijk, maar wel anders. Ben je iemand die de dingen zelf wel uitvindt. Ook goed, maar wordt dan niet iemand die verkeerd zijn auto aansluit bij een snellader, waardoor hij eigenlijk slow laad en dit vervolgens 2 jaar lang doet, totdat hij wordt getipt dat het anders moet (waar gebeurd).

Mijn missie

Dit blog lijkt misschien een beetje een reclame blok. Maar ik bied deze info vanuit een sterke wens dat jij elektrisch gaat rijden. Ik geloof in de milieuvoordelen die elektrisch biedt en die vind ik heel belangrijk. En buiten dat feit, is het heerlijk rijden. Bovendien wens ik, dat wanneer jij overstapt, je blij bent en blijft met je keuze en daarom help ik zo graag nieuwe elektrische rijders op weg met net die informatie die het vanaf dag 1 eenvoudig maakt.

Of je nu overstapt met of zonder mij. Dit is oprecht het moment werk te maken van elektrisch rijden. Doe je voordeel.

Model 3, KONA en E-Niro op een rij

Tesla Model 3 Standard Range Plus:

  • Range: 370km

  • Prijs: 47.800 EUR

  • Laadsnelheid: 510 km/u - dus van 10% naar 80% in 30 min. (120 kw per uur)

  • Normale laadpaal: 63 km per uur (3-fase)

  • Verbruik: 14.7 kwh per 100km

  • Kosten laden: 0,25 ct supercharger, laadpaal 0,35 , snellader 0,59 ct

  • Op vakantie in buitenland: volmondig ja. Supercharger network

  • Levertijd: dit jaar

  • Accu: 60 (55 bruikbaar)

KONA

  • Range: 400km

  • Prijs: Premium versie: 47.795 EUR

  • Laadsnelheid:

  • Snelladen 370 km per uur - van 10 naar 80% in 45 min (80 kw per uur)

  • Normale laadpaal 20 km per uur (11 kwh 3-fase)

  • Verbruik: 16 kwh

  • Kosten laden: laadpaal 0,35 , snellader 0,59 ct per kWh

  • Op vakantie in buitenland: ja, neem laadpas(sen) mee die goede europese dekking hebben.

  • Levertijd: min 12 maanden

  • Accu: 67.1 kw (64)

E-Niro:

  • Range 375km

  • Prijs: executive line: 45.510 EUR

  • Laadsnelheid:

  • Snelladen max: 350 km per uur van 10 naar 80% in 45 min

  • Normale laadpaal 18km per uur (11 kwh 3-fase)

  • Verbruik: 17.1 kwh

  • Kosten laden: laadpaal 0,35 , snellader 0,59 ct per kWh

  • Op vakantie in buitenland: ja, neem laadpas(sen) mee die goede europese dekking hebben.

  • Levertijd: min 12 maanden

  • Accu: 67.1 kWh (64)

Ps. voor KONA en E-niro liefhebbers, onderhandelen is weer mogelijk, want de model 3 is het alternatief waarmee ze jou als klant kunnen verliezen.